سه‌شنبه، آذر ۲۷، ۱۳۸۶

101 اثرممتازاز بزرگان موسیقی جهان *

این کتابی است که به تازگی دست گرفته ام. یک دائره المعارف مختصر و مفید از بیوگرافی و آثار برجسته بزرگان موسیقی کلاسیک است که ازآنجائیکه از لحاظ تخصصی خیلی سنگین نیست ، برای کسانی مثل من که تو این وادی خیلی جوانند می تواند بسیار مفید باشد . بدون اینکه بخواهم ترتیب کتاب را رعایت کنم ،از روی اشتیاقم رفتم سراغ فصل مربوط به لودویگ وان بتهوون. همه کارهایی که تو کتاب معرفی شده بود را جمع آوری کردم و این بار با یک گوش جدید به آنها گوش می کردم. بعد از تمام شدن این فصل که برایم شبیه به یک کارگاه عملی بود برای خودم به عنوان کادو 2 تاCD از برجسته ترین کارهای بتهوون خریدم که در طول 10 روز گذشته بی اغراق تمام مدت به آنها گوش داده ام و به جرات می توانم بگذارمش جزء گروه با ارزش ترین هایم .

*مارتین بوک اسپین،ترجمه علی اصغر بهرام بیگی

هیچ نظری موجود نیست: